Tam Metin Bildiri Hazırlama Rehberi ve Şablonu

Öz’leri kabul edilen bildirilerin tam metinleri aşağıdaki rehbere göre hazırlanmalıdır.

Gönderilen tüm çalışmalar Yazı Değerlendirme Kurulu tarafından değerlendirilecektir. Bildiriler Sempozyum bildiri gönderme sayfası aracılığıyla elektronik olarak gönderilmelidir. Çalışma metinleri 15 sayfayı aşmamalıdır (şekiller, tablolar, kaynakça ve ekler dâhil). Sayfa sınırını aşan metinler değerlendirmeye alınmayacaktır. Tam metinler MS Word formatında (.doc) hazırlanmalıdır. Tam metin bildiriler aşağıdaki bölümlerden oluşmalıdır (Araştırmanın/Çalışmanın türüne bağlı olarak bölümler değişiklik gösterebilir).

  • Giriş
  • Araştırmanın alan yazını (literatür), arka plan bilgisi
  • Amaç, yöntem
  • Bulgular
  • Sonuç ve öneriler
  • Var ise teşekkür ve ekler
  • Kaynakça

Format ve Stil

Tam metin bildiriler aşağıdaki formatta hazırlanmalıdır:

  • A4 ve MS Word formatında olmalıdır.
  • Başlık 15 punto, kalın ve ortalı olmalıdır. Başlık 15 kelimeden fazla olmamalıdır. Başlıkta kısaltma ve formül kullanmaktan kaçınılmalıdır.
  • 10 punto, tek satır aralığında, Times New Roman olmalıdır.
  • Sayfa düzeni sağa ve sola yanaşık olmalıdır (MS word formatında kenar boşlukları “Normal” olarak seçilmelidir).
  • Ana ve alt bölüm başlıkları numaralandırılmamalıdır. İlk düzey bölüm başlıkları 11 punto ile koyu, ikinci düzey başlıklar da 11 punto ile italik yazılmalıdır.
  • Tablo ve şekiller metin içinde verilmelidir. Tablo ve şekil başlıkları 10 punto ile ortalanarak yazılmalı ve ayrı ayrı numaralandırılmalıdır.
  • Atıf ve kaynakça APA stiline göre hazırlanmalıdır. Kaynakça, 9 punto olmalıdır.

İlk sayfa

  • Başlık (15 punto, kalın ve ortalı olmalıdır. Başlık 15 kelimeden fazla olmamalıdır. Başlıkta kısaltma ve formül kullanmaktan kaçınılmalıdır)
  • Yazar/lar bilgisi (Ad, soyad, akademik unvan (var ise), üniversite/kurum, bölüm, e-posta). Yazara/lara ait bilgiler dipnot olarak verilmelidir.
  • Öz (10 punto, tek satır aralığında, Times New Roman ve italik olmalıdır.). Öz’de, araştırmanın amacı, kapsamı, araştırma soruları, araştırma deseni, veri toplama ve analiz yöntemi, bulgular ve sonuçlar kısaca açıklanmalıdır. Tam metindeki öz atıf içermemelidir.
  • Tam metinde öz, en az 150 en fazla 250 kelimeden oluşmalıdır.
  • En az 3 en fazla 6 kelime anahtar kelime mutlaka eklenmelidir.

Bildiri Başlığı

İlk Yazar[1], İkinci Yazar[2]

Öz

Öz, en az 100 en fazla 250 kelimeden oluşmalıdır. Öz’de araştırmanın amacı, kapsamı, araştırma soruları yer almalı, yöntem, bulgular ve sonuçlara kısaca değinilmelidir. Öz, 10 punto, tek satır aralığında,  Times New Roman ile italik yazılmalıdır. Tam metindeki öz atıf içermemelidir.

 

Anahtar Sözcükler: Bildiri konusuyla ilgili en az 3 en fazla 6 anahtar sözcük mutlaka eklenmelidir.

Metin Düzeni

Bölümler

Ana ve alt bölümler numaralandırılmamalıdır.

Giriş (Birinci düzey başlık)

Araştırma konusunun temeli, çalışmanın bölümlerine yönelik özet bilgi, bilimsel alanyazındaki karşılığı, araştırmanın önemi, araştırma sorusu ve amaçları giriş kısmında detaylandırılmalıdır. Bu bölüm tek başlık altında toplanabileceği gibi farklı başlıklarla da ayrıntılandırılabilir.

İkinci düzey başlık

Tablolar ve Şekiller

Tablo ve şekiller metin içinde verilmelidir. Tablolar ve şekiller ilgili metne mümkün olduğunca yakın yerleştirilmelidir. Tablo ve şekil başlıkları 10 punto ile ortalanarak yazılmalı ve ayrı ayrı numaralandırılmalıdır. Tablo başlıkları tablonun üstünde, şekil başlıkları şeklin altında yer almalıdır.

Tablo 1. Tablo başlığı tablonun üstünde olmalıdır

Tablo Başlık Başlık 2 Başlık 3
Madde 1 Aaa Bbb Ccc
Madde 2 Ddd Eee Fff
Madde 3 Ggg Hhh Zzz

Şekil 1. Şekil başlığı şeklin altında olmalıdır.

Kaynakça ve Atıflar

Yazar referansların doğru ve tam olmasından sorumludur. Kişisel mektuplara, toplantılarda sunulan bildirilere ve diğer yayımlanmamış çalışmalara atıf yapılabilir. Metindeki bibliyografik atıflar Publication Manual of the American Psychological Association (6th ed., 2010) adlı kaynağa göre yapılmalıdır. Metin içinde bir yazarın çalışmasına yapılan atıf yazar-tarih yöntemine göre yapılmalı yazar(lar)ın soyadı ve yayın tarihi verilmelidir. Örneğin, “Smith’e (1999) göre…”; “Diğer araştırmacılar (Black ve Tan, 2000) …”.  Metinde atıf yapılan kaynaklar bildirinin sonunda alfabetik olarak listelenmelidir (9 punto).

Teşekkür

Çalışmaya maddi destek veren ve katkıda bulunan kuruluşlara ve kişilere bu bölümde teşekkür edilebilir.

Kaynakça

Akça, S. (2017). Dijital insanî bilimler yaklaşımıyla kültür varlıklarının görünürlüğünün ve kullanımının artırılması: Türkiye için kavramsal bir model önerisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.

Bayır, D. (1997). USMARC uygulamasına genel bir bakış. B. Yılmaz (Yay. Haz.). Kütüphanecilik Bölümü 25.Yıl’a armağan içinde (s. 199-218). Ankara: Hacettepe üniversitesi Kütüphanecilik Bölümü.

Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3. bs.). Thousand Oaks: Sage Publications.

Çakmak, N. ve Baysen, E. (2017). Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin bilgi arama süreci deneyimleri: Kavram yanılgıları. Türk Kütüphaneciliği, 31(3), 305-333. doi: 10.24146/tkd.2017.17

Dacheux, É. (2012). Kamusal alan (H. Köse. Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları

Küçükcan, B. (2016). Sürdürülebilir mimarlık yaklaşımıyla kütüphane binaları, N. Çakmak ve S. Baytur (Ed.) ÜNAK2015: Elektronik Çağda İçerikten Mimariye Kütüphaneler, 1-3 Ekim 2015, Hacettepe Üniversitesi, Ankara: Bildiriler Kitabı içinde (ss. 87-100). Ankara: Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. http://www.unak.org.tr/upload/userfiles/files/UNAK2015bildiri.pdf adresinden erişildi.

plagiarism. (2017). Merriam-Webster.com. http://www.merriam-webster.com/dictionary/plagiarism  adresinden erişildi.

Strittmatter, C. ve Bratton, V. K. (2014). Plagiarism awareness among atudents: Assessing integration of ethics theory into library instruction. College & Research Libraries, 75(5), 736-752. http://crl.acrl.org/content/75/5/736.full.pdf+html adresinden erişildi.

We’re doing 3D printing at the University of Melbourne. (2012, 16 Ağustos). [Web blog mesajı]. https://blogs.unimelb.edu.au/researchservices/2012/08/16/were-doing-3d-printing-at-the-university-of-melbourne/ adresinden erişildi.

[1] Ünvan, Üniversite/Kurum Adı, Bölüm, e-posta

[2] Ünvan, Üniversite/Kurum Adı, Bölüm, e-posta